کراتینه صافی یا کراتینه احیا؟

کراتینه صافی و کراتینه احیا، اصطلاحاتی که امروزه زیاد شنیده میشوند، در این مقاله به بررسی مزایای هرکدام میپردازیم. و همچنین با واژگان درصد صافی و درصد احیا هم بیشتر آشنا میشویم. در انتها بهتر میتوانیم تصمیم بگیریم که کدام روش مناسب موهایتان است. (با کلیک بر روی نوار صوتی زیر میتونید تمام مقاله را گوش کنید)

کراتینه احیا

چرا کراتینه صافی ؟ 

چرا این روز ها صافی مو پر تقاضا شده است؟ چرا بسیاری از افراد از کراتینه فقط برای صاف کردن موهایشان استفاده میکنند؟ حتما برایتان پیش آمده که بعد از حمام ساعات زیادی را صرف براشینگ و حالت دادن موهایتان کرده باشید. صافی حاصل از کراتینه این مشکل را برای شما حل میکند، به طوری که برای شش ماه کاملا فراموش میکنید حالت اصلی موهایتان مجعد بوده است. همچنین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به مد و استایل اهمیت میدهید، باید بدانید این روزها داشتن موهای صاف و شلاقی، در میان خانم های خوش پوش بسیار پر تقاضا شده است.

کراتینه احیا

چرا کراتینه احیا ؟

اما در آن روی سکه!!!  احیا … که مهم ترین هدیه کراتینه برای مو های شماست. که اکثر مواقع نادیده گرفته میشود. همچنین میتواند به آبرسانی بهتر و ترمیم ساقه های آسیب دیده کمک کند. اگر سشوار، دکلره، رنگ و براشینگ به موهایتان آسیب رسانده اند، پس احیا برای شما نقش پررنگ تری در زیبایی موهایتان ایفا میکند. به عنوان یک متخصص مو باید بگویم که در کراتینه خاصیت احیا بیش از صافی آن مورد اهمیت است. متاسفانه در این سال ها اکثر مراجعین (90 درصد) خواستار صافی مو بوده اند. امابهتر است بدانید کراتینه احیا از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است؛ بطوری که مواد آن قیمت بالاتری در بازار دارد.

درصد صافی و درصد احیا کراتینه

از کجا درصد صافی و درصد احیا محصول راتشخیص دهیم؟

قبل از اینکه این متن را برایتان بنویسم، ساعت ها وقت گذاشتم تا در متون انگلیسی عبارت صافی و احیا را پیدا کنم. جالب است بدانید که حتی ترجمه این کلمات هم در متون انگلیسی بی معناست. به گونه ای که به جرات میتوانم بگویم این اصطلاحات فقط مربوط به کشور خودمان است. حتی درصد صافی و درصد احیا چیز هایی نیستند که روی بسته محصول درج شده باشند. این مقادیر و درصد ها کاملا برحسب تجربه استفاده آرایشگران از نتایج به دست آمده بیان شده است.

المنت مو و بوتاکس مو

نتیجه گیری

کدام مناسب موی من است؟

کراتینه خوب همواره شامل احیا و صافی بالا بصورت همزمان است، مگر اینکه  قصد لخت کردن موهایتان را نداشته باشید، زیرا حالت طبیعی آن را بیشتر میپسندید. در آن صورت کراتینه با صافی کمتر و احیا بالا برایتان مناسب است. که میتواند به از بین بردن حالت وزی و موخوره موهایتان بیانجامد. حال اگر موهایی سالم و بدون آسیب دیدگی دارید و فقط قصد شلاقی کردن آن ها را کرده اید، در این صورت کراتینه با صافی بالاتر و احیا کمتر مناسب شماست.

درصد صافی و درصد احیا صفر !!!

اگر شما به دنبال صافی بالا بدون هیچ احیایی هستید پس دیگر اسم آن را نمیتوان کراتینه گذاشت، بلکه به آن المنت مو میگویند و اگر احیا مطلق و بدون صافی مد نظرتان است پس شما خواستار بوتاکس مو هستید.

۳۵ دیدگاه برای “کراتینه صافی یا کراتینه احیا؟

  1. اعظم گفته:

    سلام من رفتم فروشگاه مواد کراتین ۱ و۳ هونما رو دادن شماره دو ندادن گفتن با مواد کراتین مارک دیگه میشه استفاده کرد این حرفشون ایا درسته یا خیر

  2. Fati گفته:

    سلام وقتتون بخیر…موهام حالت موج دار و کمی وز…پشت موهام دکلره داره، البته الان رنگ نریختم سه سال پیشه…به نظر شما استاندارد موهام چند درصد احیا و چند درصد صافی باشه؟
    و سوال دیگه هم: تو کراتین یا کراتینه، احیا، صافی مو، فرمالدهید نداشته باشه؛ وجود داره؟؟
    اگه وجود داره اسم کراتین بهم بگید خواهشا؟؟

  3. فاطمه گفته:

    سلام وقتتون بخیر.موهام حالت موج و کمی وز داره پرپشتهولی حالت پف کرده نداره و وقتی اتو مو میکشم حجمش کم میشه میخوام بدونم اگه کراتینه صافی بکنم حجم مو از وقتی که اتو مو استفاده میکنیم کمتر میشه و امکان داره کم حجم شدنش بد به نظر برسه؟میشه لطفا یه مارک خوب مواد که قیمتش هم مناسب باشه با قیمتش معرفی بکنید،یه مارکی که دسترسی به اصلش خیلی سخت نباشه.خیلی ممنون

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      موی صاف شده با کراتین پر حجم تر از موی صاف شده با اتو به نظر میرسه. دلیل این مسئله هم بر میگرده به خود مواد کراتین که روی جداره خارجی موهات لمینیت میشه و تار مو ضخیم تر به نظر میاد. در مورد مواد کراتینه هم که سوال کردی یه متن کامل نوشتم و معرفی کردم لینکش رو قرار میدم برات مطالعه کن. http://keratin-morvarid.ir/best-keratin-products/

  4. تینا گفته:

    سلام خسته نباشیید میخواستم بدونم کراتین احیا رو بزنم و در صد صافیش تقریبا ۳۰ باشه ب تظرتون تا چ اندازه موی حالت دار من صاف میشه هم وز هم حالت دار هم اسیب دیده هم موخوره شما چ کراتین معرفی میکنید با تشکر . لبته قیمت هم میخواستم بدونم ۲۰ سانت زیر شانه

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      از این مواد اصلا توقع صاف کردن نمیشه داشت. فقط وز و فر های ریز موهاتو آزاد میکنه. در مورد قیمت هم باید عکس موهاتو داخل واتساپ ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *