تفاوت ریباندینگ و کراتینه مو – مقایسه روش کراتینه مو با صافی ژاپنی

تفاوت ریباندینگ و کراتینه چیست؟ ریباندینگ بهتر است یا کراتینه؟ این روزها تعدد روش های صاف کردن مو، انتخاب را برای ما سخت کرده اند. در این نوشته کوتاه این دو روش را به صورت کاملا خلاصه و مفید با یکدیگر مقایسه میکنیم.

دو روش با ساز و کار متفاوت برای صاف کردن موهایی آدامسی. در درجه اول کراتین  (عناصری موجود در ناخن ها و موهای سالم)، مانند عنصری خارجی روی جداره مو های شما لمینیت میشوند. در سمت دیگر، ریباندینگ که وظیفه اش شکستن و اصلاح ساختار دی سولفات درونی موی شماست. در تلاش است تا مو های شما را به صورت درون پیوند به حالت درمان شده و شلاقی بازگرداند.

مقایسه ریباندینگ و کراتینه در هزینه

هزینه انجام ریباندینگ در مرکز حدود 3 برابر کراتینه است؛ پس اگر قیمت مناسب، ملاک انتخاب شماست کراتینه گزینه مناسب تری میباشد. دلیل بالا بودن قیمت ریباندینگ به 3 عامل زیر مربوط میشود:

  • مواد اولیه گران قیمت (شیسایدو ژاپن)
  • زمان بر بودن فرایند ریباندینگ (حدود 7 ساعت)
  • نیاز به تخصص بالا برای جلوگیری از آسیب مو
تفاوت ریباندینگ کراتینه قیمت

ماندگاری ریباندینگ بیشتر است یا کراتینه؟

طبیعتا ریباندینگ دارای ماندگاری دایمی میباشد، البته تا زمان رشد مجدد مو از ریشه. که این مو به حالت اولیه، از ریشه متولد میشود. و مابقی موی شما تا سالیان طولانی به صورت لخت و شلاقی باقی میمانند. در مقابل کراتینه تنها شش ماه میتواند موی شما را لخت نگه دارد، پس از آن به صورت تدریجی از ماه ششم شروع به کاهش اثر میکند. البته شما میتوانید برای طولانی تر کردن اثر آن تا یک سال از مراقبت های بعد کراتینه کمک بگیرید.

ریباندینگ موی دکلره شده ممنوع!!!!!

ریباندینگ فقط میتواند روی موهای سالم و طبیعی اجرا شود. موهایی که با رنگ و اکسیدان قوی روشن شده باشند هرگز مناسب صافی ژاپنی نیستند. زیرا باعث آسیب و سوختگی شدید آنها میشود. برای صافی و احیا این دسته از موها تنها میتوان از کراتین و یا المنت کمک گرفت. همچنین ضخامت و رنگ پایه نیز در کیفیت کار شما تاثیر گذارند. بهتر است قبل از اقدام و تصمیم عکس موهای خود را برای کارشناسان ما در شبکه های اجتماعی ارسال کنید. مشاوران ما میتوانند به شما راهنمایی بهتری دهند.(عکس به کمک آینه از پشت سر بدون اتو و براشینگ).

موی آسیب دیده

عوارض جانبی کدام کمتر است؟

این سوال خیلی زیاد در اینستاگرام از ما پرسیده میشود. بهتر است یدانید همه روش های صافی مو عوارض مخصوص به خود را دارند. هیچ ماده و محصول درمانی بدون عوارض در دنیا نیست. پس فریب افراد سودجو که محصولات خودشان را بدون عوارض و بدون فرمالین معرفی میکنند را نخوریم. فقط سعی کنید از اصل بودن مواد مصرفی و تخصص فرد آرایشگر مطمئن شوید. تا با این کار عوارض را به حد اقل برسانید. و اون وقت که خیالتون میتونه از عوارض جانبی راحت باشه.

برنامه آینده موهای شما چیست؟

بعضی از خانم ها بعد از مدتی کوناه دچار حس تنوع طلبی میشوند. ودوست ندارند موهایشان دائما لخت باشد. قصد دارند حتی موهای خود را حالت دهند و یا فر کنند. یا عده ای دیگر عنوان میکنند که میخواهند موهایشان را به رنگ روشن در بیاورند. کراتینه برای این افراد بیشتر توصیه میشود.

ریباندینگ بهتره یا کراتینه

ریباندینگ موهای سفید

اگر جزء افرادی هستید که اکثر موهایتان سفید شده، پیشنهاد میشود به جای صافی ژاپنی از کراتینه استفاده کنید. به دلیل این که در این دست از موها مواد مورد نیاز برای اصلاح ساختار با ابزار ریباند کمتر دیده میشود. منظور ما موی سفیدی است که رنگ دانه خود را از دست داده است. این مو کمتر میتواند حالت صافی و شلاقی را برای ریباندینگ تامین کند. نگران یک مقدار کم موی سفید خود نباشید، همه ما موهایی سفید داریم. این برای کسانی گفته میشود که بیشتر موهایشان سفید شده است. برای این دسته از افراد توصیه میشود از کراتینه مو استفاده کنند. زیرا کراتینه هیچ ارتباطی به رنگدانه مو ندارد و تنها با لایه خارجی مو در تماس است.

تفاوت ریباندینگ کراتینه

نتیجه گیری

کراتینه

1- قیمت مناسب

2- زمان اجرا کمتر(2 الی 3 ساعت)

3- احیا بیشتر موهای آسیب دیده

4- قابل اجرا روی موهای دکلره شده

5- ماندگاری 6 ماهه

6- وجود مراکز تخصصی بیشتر

ریباندینگ

1- دائمی بودن صافی مو

2- اصالت مواد اولیه و کم بودن نوع تقلبی

3- فرمالین و آسیب های شیمیایی کمتر

4- تغیرات اساسی در کوتیکول مو

5- بعد از انجام نیاز به مراقبت ندارد

6- زمان اجرا بالا (7ساعت)

7- قیمت بالا

نظر افرادی که انجام داده اند چیست

در هنگام انتخاب بین این دو روش عوامل بسیاری در انتخاب شما نقش دارند. حتما در پایئن این مطلب نظرات خود را در مقایسه صافی ژاپنی با کراتینه برای دیگر خوانندگان نشر دهید و سوالات خود را مطرح کنید. این نظر سنجی میتواند به کسانی که هنوز تصمیم نگرفته اند کمک شایانی کند.  در ضمن دوستان کارهاتون رو به روز های آخرهفته موکول نکنید. خیلی سالن شلوغ میشه. سعی کنین از شنبه تا سه شنبه تشریف بیارین. در این صورت کارهاتون هم با حوصله دقت بیشتر انجام میشه.

نوشته شده توسط: مرکز کراتینه مروارید

۱۵۶ دیدگاه برای “تفاوت ریباندینگ و کراتینه مو – مقایسه روش کراتینه مو با صافی ژاپنی

  1. نظری گفته:

    سلام وقتتون بخیر.من حدودا۸ماه پیش کراتینه کردم موهام رو چون دکلره داشت الان بیشتردکلره اش رو چون کوتاه کردم رفته میتونم ریباندیگ انجام بدم.موهام باگذشت ۸ماه همچنان صافی خودش روداره چون خیلی خوب ازش مراقبت کردم

  2. زهرا گفته:

    سلام خسته نباشید
    من موهام فر و وز هستش و موخوره هم توی موهام خیلی زیاد شده به طوری که بعد از حمام خیلی پف میکنه دکلره هم نداشتم و ۱۵ سالمه لنظرتون ریباندینگ برام بهتره یا کراتین؟
    نمیخوام ماندگاریش از بین بره ولی از طرفی میترسم تو شهرمون ریباندینگ کار خوب نباشه.

  3. لعیا گفته:

    سلام من سال قبل موهامو دکلره کردم و آسیب دیده ولی رنگ از روی موهام پاک شده میتونم ریباندینگ انجام بدم یا کلا مویی که یک بار هم رنگ روشن شده باشه نمیتونه ریباندینگ بشه؟

  4. سما گفته:

    آرایشگر من تو یک روز هم مش سوزنی درآورد هم کراتینه کرد.گفت حتما از شامپوی کراتینه و ماسک قبل از حمام استفاده کنم.میخواستم بدونم اگه از اونها هم استفاده کنم باز هم شش ماه دوام داره؟ و اینکه اگع بعد از حمام براشون نکنم و فقط از ماسک و شامپو استفاده کنم دوامش و کم میکنه.چون میگفت خیسی مو مثل آستن برای لاک میمونه

  5. نسترن گفته:

    سلام خوبین من یه مقدار از جلو موهامو مش کردم فقط در حد چن نخ آیا میتونم ریباندینگ انجام بدم رو موهام؟
    و اینکه قبلا موهامو رنگ کردم‌ قسمت پایینش مونده فقط و میخام‌قبل انجام ریباندینگ موهامو رنگ کنم بعد انجام بدم آیا امکانش هست؟

  6. آماندا گفته:

    سلام من دختر هستم و موهای بلندی دارم تا کمرم ولی چون موهام موج داره اینجوری نشان میده مثلا وقتی موهامو سشوار میکشم قشنگ میاد تا نزدیک زانوم و یه کم هم وز هست و من قیمت‌های بالا رو دیدم بنظرم زیاده ولی خب دوس دارم موهام صافی دائمی داشته باشه بنظرتون چیکار کنم که ریباندیگ کم هزینه تر بشه اگه موهامو کوتاه کنم هزینش کمتر میشه؟

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      قطعا با اون حجم از مو مواد زیاد لازمه و تایم بالایی کار میبره که باعث میشه هزینه کراتینتون خیلی بشه. از طرفی هم واقعا حیف کوتاه بشن. منم موافق ریباندینگ هستم. داخل واتس عکسشو بفرست.

  7. هارا گفته:

    سلام ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیارمون قرار دادین.
    من موهای بلندی دارم که یسری از جاهاش رنگ شده هست ولی خب رنگ روشن نیست و پایین موهام موخوره داره و قبلا حنا زده بودم
    بنظرتون کودوم روش بهتره؟؟ با توجه به اینکه میخام سلامت موهام تضمین بشه💕

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      سلام عزیزم هم کراتینه رو میتونی انجام بدی هم ریباندینگ ! اگر موهای نسبتا سالمی داری برات ریباندینگ خیلی عالی میتونه باشه از این نظر که صافی صد درصد به موها میده. ولی اگر موهات آسیب دیده هستن برات کراتینه بهتره تا هم ضاف بشن و هم احیا و تقویت بشن.

      • M_Y_90 گفته:

        درود ممنون از اطلاعاتی که بهم دادید
        دوتا سوال داشتم؟ من ۱۲ سالمه کراتین کنم موهام رو مشکل نداره؟ بعد اینکه موهای من خیلی وز و حجم دار هست بهد وز هایی که داره باعث میشه موهام باد کنه کراتین کنم حل میشه ؟ بعد من حموم که میرم تا وقتی بعد از حموم موهام رو شونه نکنم موهام موج داره بدون فر هست؟

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      سلام نه ریباندینگ اصلا احیا کنندگی برای موهارو نداره پس اگر احیا مد نظرته باید کراتینه انجام بدی.
      ولی در کل دنبال موادی برای از بین بردن موخوره ها نگرد چون نیست!!!!!! اکثر روش ها برای جلوگیری از ایجاد موخوره مناسبه ولی تنها راه از بین بردن موخوره کوتاهی موها هستش یا با دستگاه موخوره گیر و یا به وسیله قیچی.

  8. ستاره گفته:

    سلام ممنون از مطالب خوبتون
    من موهام بشدت خشکه ب طوری که وقتی از حمام میام پف میکنه و زبر میشه ولی بعد گذشت چند روز یا استفاده از سرم مو یا روغن حالت وزشون از بین میره و اینکه به طور مکرر موخره میگیره موهام بدون اینکه از اتو یا براشینگ استفاده کنم
    بنظرتون کدوم روش برای موهام بهتره که هم موهام صاف شه و هم جلوگیری کنه از آسیب و موخره مکررش؟؟

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      سلام
      اگر بیشتر صافی مد نظرته ریباندینگ برات مناسبه ولی اگر بیشتر سلامت موهات برات مهمه و قصد داری که موهات احیا و تقویت بشه باید کراتینه انجام بدی

  9. Azin گفته:

    سلام وقت بخیر، من میخوام موهام صاف بشه و موخوره هاش هم از بین بره. به غیر از این دو مشکل دیگه ای نداره. به نظر شما ریباندینگ بهتره یا کراتین؟ و فرق کراتین پروتئین و کراتین احیاو صافی چیه؟

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      سلام
      موضوع اول اینکه هیییییییچ روشی هنوز اختراع نشده که موخوره هارو بدون کوتاهی از بین ببره. تنها راه از بین بردن موخوره کوتاهی موها هستش. کراتینه یا بقیه روش ها فقط به پیشگیری از ایجاد موخوره کمک میکنن.
      با این حساب اگر صافی مدنظرته فقط ریباندینگ رو انجام بده ولی اگر هم صافی مدنظرته هم احیا برات کراتینه مناسبه.

  10. AmirAli گفته:

    سلام من پسر هستم و ۱۴ سالمه مو هام خشک هست ولی فر نیست و میخام که مو هام رو بعد از انجام عمل صافی (کراتین یا ریباندینگ) بعد از چند سال نریزه و بیشتر عمل احیا داشته باشه.
    به نظر شما برای بنده کدوم گذینه مناسب تره

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      تفاوت ریباندینگ و نانو ریبانیدنگ در موادی هست که استفاده میشه.
      برای موهای دکلره اصلا ریباندینگ و نانو ریباندینگ رو پیشنهاد نمیدم. از نظر من برای شما کراتینه مناسبتره.

  11. a... گفته:

    سلام خسته نباشید من موهان فوق العاده وزه و مواقعی که آب میخوره فر میشه جدیدا موخوره هم گرفته و بلندم و تاحالا رنگ نزدم هست یکمم زخیمه از وزیش خسته شدم به نظرتون ریباندینگ بهتره یا کراتینه؟؟؟؟میتونم بعد ریباندینگ رنگ بزنم یا اصلا نمی تونم؟؟؟اگه نمی تونم رنگای موقت چی اونا را میتونم؟؟

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      سلام
      این روش با اتو مو بنیتا و بدون استفاده از مواد کراتینه و با حرارت فوق العاده بالا انجام میشه. ضرری که برای مو ها داره بسیار بالا هست و در طولانی مدت موها از درون پوک میشن!
      این روش معمولا در شهرستان ها کوچک که خریدن مواد توجیه اقتصاد ندارد استفاده میشه ولی در شهر های بزرگتر اکثرا صافی مو با مواد کراتینه انجام میشه که آسیب کمتری برای موها دارد.

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      سلام عزیز مواد های جدید کراتین همگی نانو هستن عزیزم پس همه ی مواد های کراتینه ی جدید نانو هستن
      نانو کراتین با ریباندینگ زمین تا آسمون فرق داره

  12. بیتا گفته:

    سلام من موهای پر و حالت دار و کمی وزوزی دارم کدوم ب ای من خوبه چون جنس موهامم خوب نیس زبره تاحالا هم رنگ نکردم میخوام بدونم بعد انجام اینها میشه مورو رنگ کرد مشکل نداره
    حالا نانو خوبه برام یا کراتین

  13. ازیتا گفته:

    سلام وقتتون بخیررر
    من موهامم فرریز و وزز داره شونه نمتونم بکشم همش باهم گره مخوره .ریبادینگ بهتر یاکراتین گیاهی ؟من مشهدم گفتن کراتین گیاهی ۲سال میبره چیکا کنم شمام دورین

  14. .... گفته:

    سلام من موهام فروپفی هستش موهام خیلیی خشک نیست ولی نرمم نیست دوس دارم لخت شلاقی بشه

    ریباندینگ میگن ریزش مو میاره و سوزش سر وکراتین روهم میگن ک صافی زیاد نداره ولی احیا کنندس شما چی توصیه میکنید

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      سلام
      مواد کراتینه هم احیا داره و هم صافی یعنی اگر مواد خوب و مناسب موهات استفاده بشه موهات رو کاااااملا صاف میکنه
      ریباندینگ هم از اونجایی که کار فوق العاده تخصصی و حساسی هستش پس اگر جایی که برات اینکار رو انجام میدن تخصص کافی رو داشته باشند هیچ مشکلی برات ایجاد نمیشه.

  15. Zh گفته:

    من موهام رنگ نداره و وز هم نیست،لخته ولی بعد از حموم حالت داره و گاهی وز میکنه ولی مدلش فر یا مجعد نیست
    من میخوام موهام بعد از حموم همیشه لخت باشه
    شما ریباندینگ رو‌پیشنهاد میدید یا کراتینه؟
    اولویت هم برای من سلامت موهامه،اصلا نمیخوام موهام آسیب ببینه

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      سلام منظورت از نانو تراپی صافی بدون مواده ؟ چون احیا بدون مواد که نداریم حتما منظورت همین صافی بدون مواد بوده. به وسیله اتو مو با درجه حرارت خیلی بالا انجام میشه

  16. Zeinab گفته:

    سلام عزیزم
    من موهام فر و وز و آسیب دیده و میخوره داره…یه قسمت هایی از موهام تقریبا رنگ قهوه ای ۵ یا ۶ داره…اگه ریباندینگ انجام بدم مشکلی نداره؟
    اگه ریباندینگ هم انجام بدم میتونم یه قسمت هایی از موهام رو دکلره و رنگ انجام بدم؟

  17. مهسا گفته:

    سلام عزیزم
    من موهام بشدت کم پشت شده وآسیب دیده و شکننده و تاحدودی وز!ریباندینگ رو به کراتینه ترجیح میدم ولی از کمتر شدن حجمش خیلی میترسم،پیشنهادتون چیه؟بوتاکس مو چی هستش؟

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      سلام عزیزم ریباندینگ احیا نداره برای موهات و فقط صافی داره
      اگرموهای سالمی داری ریباندینگ برات مناسبه و صاف شلاقی میشه ولی اگر احیا هم برات مهمه کراتینه انجام بده

  18. Darya گفته:

    سلام عزیزم
    وقت بخیر
    من موهای پر پشت و رنگ طبیعی دارم
    اتو و براشینگ به ندرت استفاده میکنم
    اما بعد حموم کلی وز میشه
    قسمت پشت سرم موها تار معمولی تا نازکه اما قسمت بالای سرم خشک و شکننده و تار ضخیم هست

    چه روشی رو پیشنهاد میدین که هم صاف بشه و هم سلامتش تضمین بشه

  19. کیان گفته:

    چراواسه اینکه هزینه بیشتری بگیرید به مردم دروغ می گید ،این اصلا کار درستی نیست چون بعدا خودمراجعین به عدم صحت صحبت های شماپی میبرن وآسیب میبینن.

    بنده خودم طراح دارو ومتخصص تولید مواد کراتین وریباندینگ درفرانسه هستم و همه اینو میدونن که ریباندینگ بشدت به مو آسیب میزنه ولی شمابرای درآمدبیشتر سعی دارید ریباند رو بهترازکراتین نشون بدید

  20. الهه گفته:

    سلام من موهام مجعد هست و به تازگی رنگ و لایت کردم موهامو اما لایت هام هم زیاد نیس . حجم موهام خیلی زیاده و زبر و مجعده. کمی هم موخوره گرفته موهام میشه بفرمایید کدام روش مناسبتر هست برای موهام؟

  21. ملیکا گفته:

    سلام من موهام کاملا سالم و بدون اسیب و موخوره هست و تقریبا موج داره…اما شمال هستم و هوا به شدت مرطوبه و باعث میشه موهام خیلی موج دار بشهه واسه همین میخوام کراتین کنم…میخواستم بپرسم اگه موهام و کراتینه کنم رطوبت روش تاثیر میذاره و باعث میشه حالت بگیره؟ یا رطوبت رو کراتین و صافیش تاثیر نداره؟ ممنون میشم جواب بدید.

  22. عاطفه گفته:

    سلام من یه سال پیش موهامو رنگ کردم البته بدون دکلره بعد از دوماه حنا هندی زدم تقریبا اثری از اونا نمونده فقط یه ذره اگه سشوار بزنم حالت حنایی کم رنگ ب خودش میگیره موهای منم ک فر هستش الان ۱۰ماه ن رنگ کردم ونه حنا
    میتونم ریباندینگ رو موهام انجام بدم طول موهام هم یه ذره پایین تر از کتفمه

  23. Farnoush گفته:

    سلام عزیزم من موهام فِره و موخوره داره و خیلی خیلی وز شده،تاحالا هم رنگ نشده بنظر شما کراتین براش بهتره یا ریباندینگ؟ و اینکه هزینه‌ش برای قد موی تا زیر آرنج چقد حدودا در میاد⁦❤️⁩

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      قطعا ریباندینگ بهتر میتونه باشه، اگر هزینش برات مهم نیست. برای مو با حجم متوسط تا آرنج قیمت ریباندینگ سه برابر کراتینه هست. بهتره عکس موهاتو داخل واتساپ ارسال کنی. اونجا بهتر میشه نظر داد.

  24. مینا گفته:

    سلام وقتتون بخیر من موهام معمولی رو به نازکه موهام حالت داره ولی پف داره تا حدی و وقتی عرق میکنم بهم ریخته میشه و یه جوری وزوزی، حدود دوهفته پیش با رنگ شامپویی نیمه موقت دوقلو (سوبارو) موهامو تیره کردم آیا میتونم ریباند انجام بدم؟ شیسیدو قرمز گرفتم آیا مناسبه؟

    • مرکز زیبایی مروارید گفته:

      در مورد رنگ موقت مطمئن نیستم جواب بده زیاد، به طور کلی ما موهای رنگ شده رو ریباند نمیکنیم کلا. مواد شیسایدو هم که فرمودین ۳ مدل داره تو بازار که نوع پر رنگ تر اصلی هستند. اگر نوع اصلی باشند که خیلی عالی هستند.

  25. نیلی گفته:

    سلام من موهام روتابحال رنگ نکردم مش‌ هم نکردم موهام روهمش اتومیگشم چون مجعده و توهوای شرجی خستم میکنه خیلی نازک و حالت سوختگی پیداکرده بنظزتون چکارکنم ک موهام صاف شه ودیگه اتونکشم و تقویتم بشه

  26. سایه گفته:

    سلام،وقتتون بخیر
    من موهام رنگ نداره و وز هم نیست،لخته ولی بعد از حموم حالت داره و گاهی وز میکنه ولی مدلش فر یا مجعد نیست
    من میخوام موهام بعد از حموم همیشه مثل براشینگ لخت بیاسته
    شما ریباندینگ رو‌پیشنهاد میدید یا کراتینه؟
    اولویت هم برای من سلامت موهامه،اصلا نمیخوام موهام آسیب ببینه
    ممنون میشم پاسخ بدید

  27. آرزو گفته:

    سلام وقت بخیر ممنونبابت مطالب کامل و جامع شما خیلی استفاده کردم .
    متاسفانه شهرستانم و نمیتونم بیام خدمت شما .
    چطور میتونم از کار و مواد اولیه آرایشگرم مطمئن باشم
    ممنون

  28. زینب گفته:

    سلام من موهام فر ریزه و همش باهاشون درگیرم بلنده و به خاطر اینکه به سختی شونه میشه کلی هم آسیب دیده و موخوره گرفته ، من موهام خیلی بلنده و لخت شلاقی دوست ندارم ، موهای فر خیلی خیلی درشت یا حالت دار دوس دارم آیا روشی هست مثل ریباندینگ که حالت مو رو دائمی عوض کنه ولی لخت شلاقی و بی حالت نکنه؟

  29. vmhza گفته:

    ممنون از اطلاعات مفیدتون
    آیا کراتین کردن مو باعث ریزش کمتر مو میشه؟
    یا بهتره بگم مو رو تقویت میکنه؟
    من در دوران شیردهی هستم
    و موهام ریزش پیدا کرده
    در عین حال خشک شده
    نگرانم کراتین کنم اما ریزشش کم نشه و بعد مجبور شم کلا کوتاهش کنم
    اینجوری هزینه غیر منطقی کردم

  30. اشتراک‌ها: اپلاسیون

    • مروارید بیوتی گفته:

      در هر دو روش, حجم موهاتون کم میشه ولی طبیعتا تراکم بیشتری پیدا میکنه. و نکته ای که وجود داره, کراتینه مانند یک موم رو موهاتون پرس میشه و این خودش یعنی کلفت تر کردن تار موها, پس اگر حجم موهاتون کم هست برای شما کراتینه مناسب تر میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *